Yalnız Ölüm Temizlikçisi IV





IV.
                                         E. Lévinas’a teşekkürler, kitabını okudum, notlar aldım.

Ölümü başkasında görmek benim yaptığım,
Her ölüm özgündür oysa, tatmayan bilmez.
Kimsenin ölümünü çalamazsın, bir de bu var.
Çalarsan senin olur zaten, çalıntı ölüm olmaz.

Ve ölüm, yalnız ölüm
Yalnız, ölüm; en özgün, en benim, en ben.

Celsus Kütüphanesi’nde Efes’te,
Düşünürler düşündüm, Sofia heykelinin yanında.
Basamaklara yaslanmış, sütunlara dayanmış
Ölüm hakkında konuşan kadim bilgeler.

Ölüm, benim ölümümdür dedi, biri derken,
Öbürü karşı çıktı, hayır,
Özgenin ölümünde de bir şey var kendi ölümünden.

Bir diğeri, evet, dedi, biliriz ölümü düşünmesek de.
Gerçek bir kesintidir, akıp gidende,
Sükunetle karşılamak, kürek çekmemek akıntıya…

Ve bir soru, zamandan kurtuluş olabilir mi ölüm,
Azat olmak belki ardışık zamanın bağından?

Ölüm, cevapların susmasıdır; belki buydu gerçek cevap.
Her ölüm ilk,
Nasıl genellersiniz bu tek deneyimi?

Ve ölüm
Bir soru işaretine açılan kapı
“Geniş kanatları boşlukta simsiyah...”
Ey Kemal, nevyunani şair, sen avuntu istemesen de…
Burada, bu heykelin altında…

Bir umut, ötesi var belki bu kapının,
Sonsuzluktan başka bir anlam…
O anlamı aramalıyım belki,
Yaşlı düşünürün peşine düşüp.

Düştüğü yeri mi yakar ölüm
Yakının ölümü örneğin, ne kadar yakındır yakına.

Bir gün “öteki”nin yüzünde
Ölümü gördüm
Acı bir gülümseme sanırdım belki tanımasam.

Yalnız ölen bu adam
Tamamladı mı yazgısını?
Bunca yıl, uzaklarda kalmış,
İnsanlar, anılar
Acaba hâlâ yarım kalmış bir şeyler var mı?
Ya da nerede koptu ip?
Yarım kalmışlık duygusu mu itti yalnız ölüme?

Ben yalnız ölüm temizlikçisi, gördüğüm
Ölümlerden bir şeyler aktarırım kendime.
Her ölüm bir düğüm
Sonsuzluk kuruntusunun uzayıp giden ipinde.
Her ölenle yaklaşır ölüm, biraz ölürüm.

Ölüm, kim demiş, belirsiz bir gelecekte.
Daha varlığa adım atarken içimdeydi ölümün tohumu,
ben toprak malum.
//Ben beşer, ölüm tohumu ekilmiş toprak//

Yüzde tecelli eden ruh
İfadesini yitirir ölümle…
Biri öldü işte…
Ve ben artakalmanın suçluluğuyla
...ben yalnız ölüm temizlikçisi
Çıkınımda ikinci el deneyimler
Kendi ölümümle yüzleşmeyi beklerim.

Ben, yalnız ölüm temizlikçisi
Başkasının ölümünü gören,
Deneyimi gözünde, canında değil.

Yalnız, ölüm işte,
Yalnız ölüm de.




Yorumlar

Popüler Yayınlar