Selam Sırfâş (5 Ocak 2020)

30 Aralık, Pazartesi

Dün bir belgeselin sonuna rast geldim TRT Belgesel’de. Uzakdoğu’da yalnız ölümleri anlatıyordu. Bir kız vardı, isminin altında “yalnız ölüm temizlikçisi” yazıyordu. Yalnız ölüm kavramından etkilendim gerçekten. Yalnız yaşayan bir insan emekli oluyor zamanı gelince, git gide görüştüğü kimseler azalıyor ve gün geliyor kimseyle iletişim kurmadan, evinden çıkmadan yaşamaya başlıyor. Ve bir gün ölüyor. Cesedi belki haftalar, belki aylar sonra bulunuyor. Bir sitede, arada bir evleri dolaşmaya başlamışlar ölen kalan var mı bilelim diye, çünkü sitedeki ilk yalnız ölüm vakasında ölen kişiden dört yıl sonra haberi olmuş çevredekilerin.
İşte öyle. Bir dosya açtım “yalnız ölüm temizlikçisi” diye. Şiir olsun istiyorum. Bakalım, bir süre açık kalsın. Şiir olursa ne ala. Olmazsa Sırfâş’ın şefkatli kollarına teslim ederim.

2 Ocak, Perşembe

Sabah biraz yürüdük Bike’yle, sonra kırtasiyeye ve kütüphaneye gittik. O bir kitap teslim etti, ben iki dergi aldım.
Bugün deneysel bir çalışmaya başladım. Sözlükten rastgele üç sözcük alacağım ve o üç sözcüğü kullanarak kısa bir metin yazacağım. Yalnız, nedense rastgele çağrılan üç sözcük genelde şairane sözcükler olmuyor. Acaba sözlükten mi dedim, bildiğim sözlüklere baktım rastgele sözcük çağırma özelliği sadece Kubbealtı Sözlüğünde var. Genelde eski, alınma sözcükler geliyor. Bugün, tasnif, asabiyet ve hümayun geldi mesela.

5 Ocak, Pazar

Ezizov dosyasına çalışıyorum. Bazı eski şiir çevirileri vardı, elden geçirdim. Ahmet Gurbannepes’in bir yazısını kısmen çevirmişim tamamlamaya çalışıyorum, Sapar Gücük’ün yazısını elden geçirdim. Zayıf yerleri çokmuş eski çevirilerin, sanırım yenilerin de çoktur. Ne yapacaksın elden gelen bu, belli bir yere kadar, bir de meccanen yapılan bir iş, bir çeşit hobi, insan kendimi geliştireyim diye fazla çaba harcamıyor sanırım.
Sözlükten rastgele kelime çağırmaya devam ediyorum. Bazen hiç duymadığım çok ilginç kelimeler geliyor. Sırf genel kültür için bile iyi bir etkinlik olabilir bu yaptığım. Mesela çamçak geldi geçen gün, bilmiyordum. Bugün de çintemani. Çok şey söylenebilir, çağrışıma açık sözler bunlar. Çalışacağım.



Yorumlar

Popüler Yayınlar