8 Ekim 2019

8 Ekim, Salı

Geçen gün yapmam gereken birkaç iş varken bir anda kendimi hepsini bir kenara bırakmış şiir dosyası hazırlarken buldum. Sanki şiirlerinden bir seçki hazırla basacağız diyen varmış gibi.

Aynı gün ondan önce bir şiir üzerine çalıştım kısa süre. Aklımdaydı o şiir. Otuz yıl kadar önce yazdığım bir şiiri tekrar ele alacaktım. Bir de 2002’de basılan şiir dosyasının adını taşıyacaktı. Kitabın adı ve içeriğiyle ilgili bir şiir olacaktı biraz. Fazla uğraşmadım oturunca, yazdım hızlıca bir şeyler, sonra öyle demlenmeye falan bırakmadan “Emel Defteri”ne kaydettim.

Birkaç gün sonra bir şey için not defterime bakmam gerekti. Orada gördüm, aslında daha önce o şiir için birkaç not almışım. Unutmuşum sonra, şiiri yazarken kullanılmadan kalmış öyle. Belki pek önemli de değil ama buraya not etmek istedim yine. Kaybolup gitmesin diye.

Dağlı Düşler diye bir kitap vardı,

O adda şiir yoktu ama içinde.

Bazen olur öyle / içerik hepten

Bir sis gibi yükselir satırlardan

Sonra yoğuşur kapakta / Ad olur.

…Ama şimdi buraya yazınca bu sefer de şöyle düşündüm. İyi ki unutmuşum. Unutmasam da almazdım o şiire bu satırları ama içeriği belki bir şekilde etkilerdi yine.

Yorumlar

Popüler Yayınlar