BEKLEMENİN RENGİ

Nedir beklemenin rengi?
Beklemek nedir?
Beklemek, önce biraz mavidir şüphesiz
Belki biraz sarı, biraz pembe,
Kara lekeler de olabilir zaman zaman kuşkular beyanında
Kızılı ocağınızdan uzak olsun dostlar
Siyahı düşman başına

Beklemek nedir, gördüm ben dostlar
O bir koşuştu yürüyen merdivende
Hem bildiği halde, iki iki dört eder
Bir saat erken varacak buluşma yerine

Sonra beklemeyi bir durakta gördüm
Beş dakikada on kez saatine baktı tazenin biri

Beklemek kaderi olur bazılarının
Bazıları bekleneni değil beklemeyi bekler
Kimileri de bekleyene hasret, beklenmeye muhtaç
Bekleyenim olsa da, der, razıyım kavuşmasam.

Biri bana resmini yap deseydi beklemenin
Sanırım bir kum saati çizerdim.
“Ama bu zamanın resmi” demeyin dostlarım
Kumunu yedirmekle zamanı büzemezsin demeyin
Saatin o ince beline mıhlanmış
Bir çift melûl gözdür bekleyen
Vaktin kar gibi erimesini ister gözlerinin yangınında
Bilir hâlbuki eriyen ömürdür
Kum saati bir değirmendir bizi öğütür
Ve bilir, siz de bilirsiniz bilirim dostlar
Bütün saçlar bu değirmende ağarmıştır...

Şimdi diyebilir miyiz
Bunca şeyden sonra
Diyebiliriz neden olmasın
Beklemek kül rengidir dostlar
Bir yangın sonrası kum saatinin büyüyen tepeciğinde
Külleridir düşlerimizin

Kül rengidir mavi göğe savrulan.

"Dağlı Düşler"den

Yorumlar

Popüler Yayınlar